torsdag 20. mai 2010

Kristiansund tur

I går kjørte jeg til Kristiansund, skal være her på kurs i ett par dager. Sjekket fergeruter og forsikret meg om at veien ikke var stengt klistret Tom-Tom i ruta og la ivei... Kom til fergeleie i Halsa og der lå det ei ferge, jeg trodde selvfølgelig at det var DEN ferga som skulle ta meg over fjorden, passet godt med tilden 20:30. Men neida, den skulle vist bare ligge der. Fant fram strikkinga som vente underholdning til neste ferge kom.

Begge fergene til kai i Halsa

Etter 30 min venting kom neste ferge kl 21:00 (gikk tydligvis bare ei ferge og ikke to som det gjør til vanlig) Dette var det jo ikke opplyst om på nettsidene! Ja,ja, fikk i det minste strikket litt og tatt ett par bilder! Kjørte inn på ferga og fant fram strikkinga igjen, 20 nye minutter med verdifull strikketid ;0)

Herlig solnedgang!

Vell i land på andre siden, Kanestraum, la jeg ivei mot Kristiansund igjen... Etter 10 min kjøring stoppet det opp, en mann kom bort og ga meg en lapp og kunne fortelle meg at neste kolonnekjøring gjennom Freifjordtunnelen gikk kl. 22:00! Seriøst! Nye 20 min å vente!

Begynte å bli passe lei av uforutsette hindringer og tok med meg kamera ut en tur.
I veikanten fant jeg så fine blomster at jeg måtte helt bort for å ta bilder.
Oppdaget at denne tua med blomster bare lå oppå resten og ikke satt fast i bakken i det heletatt! Gikk like godt tilbake til bilen og fant fram noe plastikk og tok med meg hele tua!
Nå blir det planting når jeg kommer hjem!

                    
Gjett om det var deilig å komme fram til hotellet etter en 3 timers tur som egentlig bare skulle ha tatt 1,5 time!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥