lørdag 26. januar 2013

Enkel jakke fra Pickles

Jeg trengte ett litt enkelt prosjekt på tykke pinner som ble ferdig i en fei! Valget falt på Enkel jakke fra Pickles. Jeg strikket i dobbel tråd med Duo & Duett mini fra Sandnes, ett garn i 55% merinoull & 45% bomull. Mykt som bomull - varmt som ull! Og garantert kløfritt! Tror denne blir god utover vår, sommer og høsten også!

Jeg måtte endre maskeantallet i oppskrifta ettersom jeg ikke brukte originalgarnet, så i maskeantall er det lagt opp etter str. 5-6år. Lengden er den samme som i str. 3-4år, den ble litt lang i armene, men de er det bare å brette opp til hun voker inn i den!


Modellen var ikke særlig villig til å bli tatt bilder av i dag. TV og kos med (maileg kaninen) Maja Kanin var vistnok mye heller å foretrekke enn blitzregnet!

Jakken på baksiden... Riller nede ved kanten på bole & ermer samt på bærestykket 

Fra før har hun matchende sokker, strikket i samme garn & farge som jakka ;0) Deilig å bare slumre rundt i strømpebukse, strikkejakka og "tøfler" 

Produkt nr. 9 - Enkel jakke fra Pickles
Garn: Sandnes Duo & Duett mini
Pinner # 6

Til de som synes det er litt lite variasjon i farger på strikkinga for tiden; BEKLAGER! Men jeg er vist inne i en aldri så liten LILLA-BØLGE....

2 kommentarer:

  1. hei jeg er ofte innom bloggen din,jeg synest du er så utrloleg flink.er det noe du ikke klaret å strikke liksom!!skulle ønske jeg var så flink.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥