søndag 27. januar 2013

Marius lue

I går kveld skulle jeg bare bla litt i oppskriftshefter & bøker for å finne oppskrift på pannebånd med mariusmønster.... Begynte med denne boka som jeg fikk da jeg meldte meg inn i Hobbyklubben....

Fant raskt oppskriften jeg lette etter, gikk en tur ned i garnskapet og jammen fant jeg litt garn også! Fant fram pinner og tenkte at nå hadde jeg alt klart til å begynne. I morgen (søndag) riktignok...

Såååå begynte det noe på TV, da kunne jeg jo like godt bare begynne med vrangborden og den letteste delen av mønsteret....

Jeg strikket 2r2vr istede for 1r1vr som i oppskrifta og det gikk jo fort! Strikker bare litt til da før jeg finner senga... Oisann! Plutselig var hele mønsterborden FERDIG! DA la jeg fra meg strikkinga og tok kveld! 

I dag strikka jeg ferdig pannebåndet og ble ikke fornøyd i det heletatt.... Det ble jo så bredt at 2-åringen pekte på mamma'n sin å sa "lue, fin"! 


En liten konsultasjon med mamma & ei venninne førte til enstemmig avgjørelse! Rekk opp den rosa kanten på toppen og lag lue istede!! Som sagt så gjort! 

Da var lua ferdig! Jeg fikk brukt litt restegarn ifra genseren jeg strikket tidligere, så nå er det bare å vente til påske! Da passer forhåpentligvis både lue & genser igjen ;0) Genseren kan du se her... Så skjønner du kanskje hvorfor genseren ikke passer for øyeblikket! 

Produkt nr. 10 - Marius lue str. dame
Garn: Falk
Pinner # 3 & 3,5

1 kommentar:

  1. Hei! Super fin lue du har laget :-)
    Du kan vel ikke tilfeldighvis sende meg oppskriften?

    Hilsen Rikke :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥