tirsdag 8. juni 2010

Spiralsokker

Jeg har prøvd meg på spiralsokker i tubestikk =) Var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd! Legger med oppskriften så du også kan lage slike om du vil!

Garn: Alpaca (jeg brukte viking babyull)
Pinner # 2,5 eller de pinnene du må ha for å få 26 m på 10 cm

Legg opp 44-48-52 (56-60) m på strømpep 2,5 med Alpaca.
Strikk vrbord i 2 cm. Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*.
Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik:
over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr,
forskyv vrborden 1 m til venstre *, gjenta fra *-* til arb måler 18-19-20 (22-23) cm,
nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr og strikk deretter alle m sm 2 og 2 = 11-12-13 (14-15) m.
Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt.
Sokken måler ca 20-21-22 (24-26) cm.

Produkt nr. 46 - Spiralsokker i tubestrikk str. 1/3mnd
Garn: Viking babyull
Pinner # 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥