torsdag 21. juli 2011

Kopptue!

Har tidligere prøvd meg på å strikke kopptue (oppvaskklut), men den gang med litt for tynt garn, noe tolmodigheten min ikke tålte... Men nå hadde jeg igjen litt garn fra jeg heklet grytkluter. Llitt tolmodighet og vips så ble det en lilla kopptue som matcher de nye grytklutene til kjøkkenet vårt!

Oppskrift på kopptua:
Garn: mor aase
Pinner # 3

Legg opp 51m (eller så mange som ønskelig, bare det blir oddetall)

1.pinne rett
2.pinne 1r1vr

Gjenta de to pinnene til ønsket lengde og fell løst av! Jeg heklet i tillegg en rundt.

Heklet kant:
1.runde: 1fm i hver m
2.runde: % 1fm, 2 staver, 1fm i første m, hopp over 1m.% gjenta fra % til %. På kortsidene av kluten måtte jeg hoppe over 2m for at kanten ikke skulle bli for stor å bølge seg.

Jeg synes kluten ble finest på vranga, da kom strukturen best fram ;0)










Kluten på retten....










...og på vrangen...



På plass på kjøkkenbenken!

Produkt nr. 52- lilla kopptue
Garn: Mor Aase
Pinne # 3

2 kommentarer:

  1. Takk for oppskriften!
    Disse er så gode å ha både til kopptuer og vaskekluter.
    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  2. Så mange fine oppskrifter du har :) DU er kjempeflink, jeg er ikke så god men nå skal jeg jammen prøve meg på ullbukse til mini jeg også :) Takk for god inspirasjon !

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥