søndag 6. november 2011

Ikke bare strikking

Nå har jeg prøvd meg litt på symaskina igjen! Siden min er HELT ubrukelig, (eller var helt ubrukelig) ble det litt sying på mamma's symaskin i helga! Tok turen innom Stoff & Stil for å kjøpe litt småtterier og kom ut med den ganske lang kvitering... Kjent fenomen?


Rikka var så flink å lagde en kjempefin toalettmappe til sin lille gullskatt og tenkte jeg også skulle prøve meg på det! Googlet litt og fant denne oppskriften! Tanken var å lage en liten søt mappe, Lilleknerten trenger jo ikke ha med seg så mange toalettartikkler! Mappen ble heller relativt stor vil jeg si... Å det burde jeg har skjønt utifra den store stoffbiten jeg klippet ut! Men rundt midnatt går hodet mitt i "slow motion" og er relativt "blind" for slikt.... Det endte altså opp med en bleie-mappe! Den rommer ca. 15 stk 4'er bleier, engangs stelleunderlag, bleieposer & en pakke våtservietter! Helt yppelig når man er på farten! Her får man jo plass til alt av bleieting man trenger til ei hel helg! Nå slipper hvertfall bleiene å slenge fritt omkring i bagen når vi er på farten! :0D

I tillegg ble det ett par nye smekker! Lagde en hel haug med sikkelsmekker tidligere, men nå som hun spiser både middag & brødskive trenger hun en litt større smekke å søle på ;0) Smekkene tegnet jeg selv utifra en smekke vi hadde fra før av! Helt genialt å ha knappen på den ene siden så man slipper å feste den bak hodet til babyen! Slo inn to trykknapper slik at det er mulig å regulere str på smekken og dermed har en mye lengere brukstid!

Produkt nr. 85 - Bleie-mappe
Produkt nr. 86 & 87 - Smekker
Stoff & tilbehør fra Stoff & Stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥