fredag 18. desember 2009

Mmmm... brendte mandler

Brendte mandler er det beste julegodtet! Fikk laget en posjon i dag, tror kanskje jeg må lage en posjon til....
Forsvinner jo nesten før jula har begynt :0)

Her er oppskriften så kan du også lage!

500g mandler
250g melis
1 1/2 dl vann

* Kok opp vann, mandler og melis
* La vannet koke inn
* Når vannet er kokt inn blir blandingen "tørr"
* Skru opp varmen og rør kraftig
* Sukkeret skal nå smelte
* Når alt sukkeret er smeltet og mandlene er gyldne helles de utover en plate med bakepapir.
* Det går fort ifra gyldne til brendte mandler!
* Skill mandlene fra hverandre mens de enda er varme/ lunkne


Vannet har kokt inn og blandingen er "tørr"


Ferdig brendte mandler, tømt utover på bakepapir


Ferdig delt =)


Ferdig i dekorative glass,kjøpt på Ica i Kjørsvikbugen <3

blogglisten

1 kommentar:

  1. Mmmm...beste jeg vet!Dette skal jeg lage i morgen,gleder meg!Flott blogg du har!
    Janne

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥