tirsdag 23. oktober 2012

Oppskrift på Uglevotter!

Se! Noen har blogget om meg!!!
Etter ett febrilsk søk etter den norske oversettelse av "Give A Hoot",  Uglevottene kom jeg da endelig over den!
 
Etter å ha sett litt på den fant jeg endel feil etterfulgt av flere feil. Til slutt bestemte jeg meg for å ta hele jobben med å gå igjennom den originale engelske oppskriften og lage en riktig oversatt oppskrift på norsk. Klarte faktisk å finne feil i den originale engelske oppskriften!! Hvem hadde trodd det! (Jeg har nemlig aldri strikket med engelsk oppskrift før og heller ikke oversatt noen oppskrift!!)
 
Med litt hjelp fra damen bak "Kamelias Hobbyblogg" ble oppskriften endelig ferdig, hun har strikket flere av disse populære vottene, noe jeg ikke har rotet meg til enda. Men garn er handlet inn, så det blir...
 
Oppskrifta ble uansett VELDIG godt mottatt og postkassa på Facebook ble nesten oversvømt av henvendelser om oppskriften. "Kamelisas Hobbyblog" har lagt den ut, men jeg har laget den i PDF fil og deler den gjerne med deg, bare legg igjen ett spor på bloggen min eller send meg en mail =)
 
 
 
 
 

 
 
 
 

27 kommentarer:

  1. Hei Kjerstin !!! Og tusen takk for oversettelse av "Uglevotter oppskriften " ! Jeg har aldri brukt engelske oppskrifter heller , men nå er jeg reddet ;-) !Det blir et par Uglevotter fremover , jeg likte de så godt ! Fint mønster , pen måte å strikke og ikke minst snill ugle i mitten !!! Ha en flott høstdag Kjerstin !!! Hilsen fra Svetlana, /Bergen/ .

    SvarSlett
  2. kjempefine uglevotter :) vil du dele oppskrifta med mæ +?
    min mail e marinkr@online.no

    SvarSlett
  3. Så fine uglevotter :-) har du lyst til å del oppskriften med meg blir jeg glad :-) Min mail er : marialinns@gmail.com

    SvarSlett
  4. Heia.
    Jeg har leita og leita etter disse vottene:) Vil du dele oppskriften med meg?
    Mail liv@livogfrank.com
    mvh Liv

    SvarSlett
  5. Hei. Så fine votter, vil gjerne ha oppskrift på dei, viss du vil dele:)) Min mail aase_elin@hotmail.com mvh Åse

    SvarSlett
  6. Så glad jeg ble nå som jeg så at du/dere har oversatt den engelske oppskrifta :D Jeg har sotte og lest, men jeg ble bare ikke klok på den.. Så hadde vært supert hvis du kunne sendt oppskrifta til meg! Har ei søster som hadde blitt veldig glad for slike votter :) Mailadressen min er: vikkisol@hotmail.com

    SvarSlett
  7. hei. jeg vil gjerne har oppskriften på disse vottene. Da vet jeg om en som blir veldig glad skjønner du ;)

    mailen min er: silje_and86@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Kjempefine votter!! Har lenge hatt lyst å strikke slike. Hadde vært supert om du vil dele oppskriften med meg.
    Mailen min er: sofie1pus@yahoo.no.

    SvarSlett
  9. Hei, her er julegaveproduksjon i gang for fullt, og jeg har veldig lyst til å lage noen par av disse vottene. Flott at du deler med oss :-)
    Mailadr er perjorun@gmail.com

    SvarSlett
  10. Hei, her er julegaveproduksjonen i gang for fullt, og jeg tenkte å strikke noen par av disse uglene. Takk for at du deler med oss :-)
    Mailadr er perjorun@gmail.com

    SvarSlett
  11. Utrolig fine votter :-) :-) bare må strikke de til meg selv og gi bort i julegave ;-) hadde satt stor pris på om du sendte meg oppskriften... linnllle@live.no
    Hilsen fra Linn...

    SvarSlett
  12. Kjempefine uglevotter . Disse ville jeg veldig gjerne strikke , er det mulig å få eller kjøpe oppskriften . Min mailadresse er :amgrosberg@gmail.com .

    SvarSlett
  13. Kjempefine uglevotter . Vil veldig gjerne strikke disse , om du deler oppskriften . Min mail adresse : amgrosberg@gmail.com mvh Anne Marie Grosberghaugen .

    SvarSlett
  14. Flotte votter, og så fint at noen har tatt seg bryet med å oversette den til norsk etter en del som har prøvd det samme og fått mange feil som er irriterende å finne midt i strikkinga.

    Om du fortsatt deler, setter jeg stor pris på om du vil sende den til meg :) myrtestrikk@yahoo.no

    Takk :)

    SvarSlett
  15. Nydelige votter:)
    om du vil dele oppskrifta, so hadde eg satt pris på det:)
    malin_tokvam@hotmail.com

    Forstatt god jul! :)

    Malin Therese

    SvarSlett
  16. Hei,
    Kjempe nydelige votter(",) disse kunne jeg virkelig tenkt med å strikke selv! Kunne du sendt meg mønsteret:
    adressa er nita_joer@hotmail.com

    Ha en fortsatt fin jul og et Godt nytt år!

    Antia

    SvarSlett
  17. For noen flotte votter! Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg oppskriften :D ELSKER ugler!!
    Adressen er : kari_elin@hotmail.com

    Kari Eline

    SvarSlett
  18. HeiKjerstin, hadde blitt veldig veldig glad om du kunne sende meg oppskrift på uglevottene :) Har strikka endel uglepulsvarmere og har lyst og prøve votter ;)
    Sendes til: rut_ester_s@hotmail.com

    Vennlig hilsen Rut

    SvarSlett
  19. Hei Kjerstin, jeg vil veldig gjerne ha oppskrift på de hærlige uglevottene. Håper du vil dele den med meg :)
    Vennlig hilsen Rut

    mail: rut_ester_s@hotmail.com

    SvarSlett
  20. Hei
    Hadde vært flott hvis jeg kunne fått oppskrift på de flotte ugevottene :)
    Med hilsen Solveig

    mail: solveigbk@gmail.com

    SvarSlett
  21. Endelig fant jeg en som har oppskrift :)
    Vil du være så snill å dele?
    Flott blogg du har, denne vil jeg besøke igjen :)
    Klem Lisbeth

    ormshammer@hotmail.no

    SvarSlett
  22. For en flott blogg du har - en skikkelig inspirasjon til nye flotte prosjekt :-) Håper du kan dele oppskriften med meg - det hadde vært skikkelig snilt! maje7629@gmail.com

    SvarSlett
  23. Hei! Kom over denne oppskrifta med uglevotter, fikk veldig lyst å strikke dem :-) Ser at du gjerne deler oppskriften, ja takk vil gjerne ha den :-)
    Min mailadresse er : lena-h.s@hotmail.com.
    Nå skal jeg se litt mere på bloggen din, den ser veldig fin ut.
    Tusen takk på forhånd ;-)
    Venlig hilsen Lena

    SvarSlett
  24. Hei! Kjempeflotte uglevotter :-) Har nettopp strikket uglelue, og har veeeldig lyst på oppskriften din! Min mail er : lisbeth@bacalanor.com

    SvarSlett
  25. Hei, disse vottene har jeg lett lenge etter, prøvd å skrive ut oppskrifta di, men den ble så liten at selv ikke et sterkt forstørrelsesglass kunne greie å få den til i lesbare størrelse, så jeg lurer på om du kan dele oppskrifta din med meg. Min mail adr. frulyngstad@hotmail.com.
    PS godt nyttår

    SvarSlett
  26. Hei ! så fine votter :-)
    Kan du dele oppskrifta med meg også?
    jippnina@hotmail.com

    SvarSlett
  27. Hei! Jeg snublet tilfeldigvis over siden din og disse vottene, og disse vil jeg gjerne prøve å strikke! Supert om du kan sende oppskrift til ashild.andresen@gmail.com

    mvh Åshild

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥