tirsdag 3. mai 2011

I påska ble det litt ekstra tid til strikking, en kjolebody til Lilleknerten <3 Guro i syforeninga holdt på med en body ifra samme hefte på forige syforening og da jeg så denne kjolen smelta mitt mamma-hjerte! Mai for vår del består av to runddager, to konfirmasjoner, 17.mai og navnefest for Lilleknerten, så hva er vel ikke mer perfekt enn en sukkersøt kjole til lillejenta vår!?

Kjolen var igrunn ikke så vanskelig å lage når jeg endelig fikk rytmen i hullmønsteret på skjørte, men for ett trent øye ser man at jeg har strikket en runde feil!!! Bare såååå irriterende å finne utav det etter at kjolen er helt ferdig, men, men, den blir IKKE rakket opp for å si det slik. Måtte pynte kjolen litt med en heklekant rundt armer og bryst samt rundt åpningen på bodyeni skrittet. Noen rosa blomster og en liten blondekant på skjørtet (blomstene er ikke SÅ rosa som det ser ut som på bildet). Under skjørtet er det strikket en body med tre trykk knapper i skrittet før skjørt og body er strikket sammen på bryststykket. Kjolen er i str. 3-6mnd, stroppene er litt lange til Lilleknerten enda, så der festet jeg to trykk knapper for å kunne regulere lengden. I tillegg måtte det jo selvfølgelig bli en liten søt kyse som tilbehør! Lilleknerten vokser fort, men denne kjolen blir vertfall årets mai-plagg, så får jeg finne noe annet fint å strikke til neste høytidlige anledning ;0)

Produkt nr. 34 & 35 - Kjolebody/m kyse str. 3-6mnd
Garn: Dale babyull
Pinner # 2,5
Heklenål # 2,5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥