torsdag 23. august 2012

En smak av sommer

En kald trøndersommer har gjort sitt til at bringebæra ikke har vært moden før nå! Helt yppelig for meg, for i går ble det en liten tur ut i bringebærkrattet. En liter bringebær ble fangsten, klar til å røres til syltetøy! Jeg må vel ut noen turer til før jeg gir meg, skal man ha litt mer enn bare en liten smak.


Mmmmm....


Siste buska jeg plukka på var det STORE å fine bær! Håper på å finne flere slike!


I dag ble det bestilt steketakke. Har ønsket meg det en stund, men nå ble det endelig! Hurra! En STOR meteor takke på hele 60cm, uten kant! Den kan brukes til så mangt; "På Steketakken lager du flatbrød, lefser, lomper. pitabrød, tortillas, nan brød, sveler og pannekaker." "Topplaten på Meteor Steketakke er av stål tvers igjennom, og eventuelle riper har ingen betydning for stekeresultatet." (Hentet fra meteor sin hjemmeside.) Da er det bare å glede seg på stor pakke i posten!






1 kommentar:

  1. Jeg har maken takke, og den er god og har vært mye brukt. Lykke til med baksten!
    Kos deg med bringebæra. Her er det dårlig med allslags bær i år, dessverre.

    Ha en fin torsdag!

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥