søndag 16. september 2012

Marius + hemmelig lykke...

Det gikk! Jeg har klart det jeg ikke trodde var mulig for meg, nemlig å strikke Marius-genseren på ei uke! Begynt på mandag og nå er den ferdig!! Hurra!
 
Midt i strikkinga bestemte jeg meg for å lage både bole og ermer litt lenger enn det sto i oppskrifta! Måtte derfor ut å kjøpe 3 ekstra nøster av den går fargen, butikken hadde heldigvis mer av samme parit. Byttet også ut perlestrikk med vanlig 2r 2vr på vrangbordene.
 
Oppskriften finner du i dette heftet, modell nr. 11
 

Helt i starten på bolen, dag 1...

 
Dag 4, bolen og det første ermet er nesten ferdig ....
 
 
 
Slik så genseren ut etter dag nr. 5 med strikking...
 
 
Dag nr. 6 bel tilbrakt hos ei god venninne og pinnene fikk prøvd seg på mønsterstrikking....
 
 
Når man har kommet SÅ langt, MÅ man bare prøve den på ;0)
 
*Fornøyd*
 
I dag (dag 7) har jeg bare strikket halskanten, masket sammen under armene, festet tråder og dampet den.
 
 
Produkt nr. 45 - Marius-genser str. M
Garn: Falk
Pinner # 3 & 3,5
 
Nå er det bare å skynde seg å få brukt den før den blir for liten! Jeg har nemlig en raskt voksende kul på magen ;0) (Litt vansklig å ikke avsløre kulen på bildet av meg med genseren på ;0) Så veldig hemmelig er det vel ikke lenger, men har ikke publisert det offentlig før nå...
 
Nå gleder vi oss til februar!!!
 
Lilypie Maternity tickers

 
 

3 kommentarer:

  1. Gratulere med ferdig marius og baby i magen :) Genseren ble jo bare helt nydelig :)

    SvarSlett
  2. To ganger gratulerer fra meg! Imponerende å klare en Mariusgenser på ei uke! Fine farger til deg, så denne må du bruke mens du kan. Så koselig med en gladnyhet på bloggen! Nå blir det vel babystrikk, tenker jeg.

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Du er jo bare makalaus Kjerstin! Strikke en Marius-genser på 1 uke!! Fatter ikke jeg hvor du tar all iver og energi fra:) Mariusgenseren ble kjempefin! Klem fra gu'mor

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥