tirsdag 17. januar 2012

Fanadressen

I går da jeg kom hjem fra ettermiddags skift ble jeg sittende å feste de siste trådene & sy fast halskanten på drakten til Lilleknerten! Begynte jo på denne dressen for leeeenge siden og la opp i str. 9-12mnd, skjønte jo fort at det ble for lite da jeg fant den fram i romjula og måtte derfor strikke den litt lenger slik at lengden ble i str. 18-24mnd =) Det tror jeg var lurt, prøvde den på i dag, hun har litt å gå på i armer & ben, men denne kan umulig passe når hun er 24mnd! Så tips til deg om du skal strikke ifra heftet "Viking garn Baby 0-24mnd" oppskriftene er litt korte i str.! Strikk gjerne på noen cm ekstra for å ha litt å gå på.^

På denne dressen er det brettekant på føttene så der er det noen cm ekstra å gå på! Garnet ble kjøpt på salg ho Hjørnestuo da de ikke skulle selge melkefibergarn lenger. Hadde aldri strikket i melk før, men dressen ble utrolig myk & god! Eneste ulempe er vel at den max tåler å vaskes på 30 grader...



 Go' pia <3
Produkt nr. 3 - Fanadress str. 18-24mnd
Garn: Viking melkefiber
Pinner # 2,5 & 3

Neste prosjekt er påbegynt og senere i uka er det syforening med damene, så da blir det mulighet til å få strikket litt mer!

6 kommentarer:

  1. Dressen ble kjempefin! Nydelige farger, og den passa perfekt. Så er det bare å bruke den ofte før den blir for liten. Tror nok jeg kommer til å strikke en slik dress til neste vinter, for denne likte jeg godt. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Fin dress. Fanamønster er så fint.
    Melkegarn har jeg ikke hørt om,er det ull?

    Ha en flott kveld.

    Mvh Wenche

    SvarSlett
  3. Melkefibergarn er garn laget av MELK rett og slett! Her ser du litt mer: http://www.viking-garn.no/new.php?id=19

    SvarSlett
  4. Ååh, så utrolig nydelig dress. Har selv hatt så lyst til å prøve å strikke en heldress, men er redd jeg ikke har tålmodighet til det. Blir det til at jeg gjør det en dag skal jeg nok vurdere denne dressen. Men da må jeg nok justere litt på oppskriften om det du sier stemmer :)

    Nydelig jente og forresten!

    ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  5. Denne er heldigvis enkel å strikke lengere, bare å slenge på noen striper ekstra ;0) Nå bruker hun bleie så den trenger vel litt ekstra plass, men kan ikke skjønne at en 2 åring får plass i denne dressen... (men det vil vel tiden vise)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥