lørdag 12. mai 2012

Kaniner små

Ett par votter med små kaniner, navn & hjerter er ferdige! Hadde jo nesten strikka ferdig vott nr. 2 da jeg oppdaga at jeg hadde glemt å sette av maskene til tommeltotten... Lastverk er hastverk! Skulle jo vært så effektiv på tur hjem fra konfirmasjon forrige helg, strikke den ferdig mens samboer kjørte! Endte med at jeg måtte rekke opp nesten hele votten da jeg oppdaget feilen!

Votter med navn må jo være fine greier i barnehagen! Litt store er de, så de passer sikkert til høsten også! Oppskriften finner du her om du også har lyst til å lage ett par kaninvotter eller sokker!

En trøtt liten prinsesse med den ene våtten på plass en tidlig morgen =)

Begge vottene ferdig! Navn & hjerter ble ikke 100% midt på ettersom det ikke var mulig med antall masker, så det er vel ikke så mye å gjøre med det! 

Produkt nr. 28 - Kaninvotter str. 1-3 år
Garn: Rosa: Dale babyull & Grå: Lanett
Pinner # 2,5

Appropo sokker... Jeg begynte på sortering av en liten haug sokker i dag! Dvs.Mor ville sortere og Lilleknerten ville leke og rote sokkene utover, putte oppi kurver & ta ut igjen! Fikk lagt sammen noen par, men måtte bare gi opp kampen... Fikk sortert i ull, hvit & svart å lagt de i hver sin dunge på spisestuebordet før jeg ga meg, så da er det klart for å fortsette i morgen (uten sorteringshjelp).

Flere enn oss som har en vaskemaskin som "spiser" sokker...?
Vurderer nesten å kjøpe en slik pistol som butikkene har til å feste prislappene på klær med... Hadde jo vært perfekt for å par sokkene før de går i vasken!


Nytt prosjekt er påbegynt.... Var på moteshow i går hvor det var masse fine strikkede klær! Alt fra dåpskjole, Tine Solheim klær, herreklær & masse barneklær.

Fristelsen ble for stor til at jeg kunne dra hjem uten mønster & garn til neste prosjekt!
Har aldri strikka i SISU før, litt hard garn kanskje, men tror resultatet blir bra =) Ekstra slitesterkt ettersom det er litt nylon i det også. Nå er jeg endelig ferdig med ribben på bolen, 288m på pinne nr. 2 1/2, tok litt tid... Håper å få denne ferdig på egenhånd, men det spørs om jeg tørr montere den selv! Har ikke helt overvunnet frykten for å klippe opp til armhull & hals enda...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥