torsdag 31. mai 2012

Bedre og bedre!

Når male-lysten kommer snikende er det bare å kaste seg ut i det før det er for sent. Det er en stund siden jeg malte trappeoppgangen & trappa, men siste rest under trappa ble stående igjen. Nå har jeg endelig rota meg til å få malt der også! Huset innvendig blir bare bedre og bedre desto mer vi maler og fikser!

Før: Gulnet furu gjorde gangen mørk & trist!



Nå: Etter vasking, kvistlakk, grunning & to strøk med maling i fargen Sand, ble gangen slik!

Fargen på veggene over og under trappa er den samme på det stående panelet, men ser litt forskjellig ut på bildet =) Har ende my igjen før vi er "ferdig" med gangen nede, både tak, vegger, gulv og dører blir vel malt/ skiftet ut etter hvert, men vi får ta litt etter litt.



Kommoden var en som svigerfar lagde til Ken Tommy i februar -91, den er nå hentet hjem (til tross for en noe motvillig Ken Tommy). Den ble malt og fikk seg hjul på undersiden, det passa helt perfekt siden det er en sokkel på kommoden, slik at hjulene ble skjult! Ettersom det er en dør bak der kommoden står er vi helt avhengig av å flytte den for å komme til under trappa hvor vi har oppbevart div. ting som f.eks. bager, vesker, kofferter, soveposer osv.

Kommoden er malt i hvit gulvmaling, samme som trappa. Jeg printa ut skrifta og overførte den på ett plastark og skjærte ut. Litt restemaling fra da vi malte pipa på lekerommet ble runnet fram og vips var det en helt ny kommode! Spesielt en av skuffene er litt trang/ treig, noen som har tips til å få denne til å gli lettere?



Har ett "nytt" prosjekt på gang.... Noe er allerede handlet inn og noe mer blir handlet i morgen! Så da er det bare å sette igang ;0)




5 kommentarer:

  1. For en forandring!
    Kjempefint :)

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  2. Litt av en forskjell; så fint det ble! Kjempefint! Har en tilsvarende trappenedgang selv, men gruer meg til å begynne på arbeidet! Når jeg ser hvor fint det kan bli så skal jeg jammen meg få gjort det snart!

    SvarSlett
  3. Så fint det blir :) Kommoden ble jo lekker med skrift på.Det har eg aldri tenkt på, og nå fikk eg lyst til å pusse opp kommoden eg har i gangen min og ta på skrift :) God helg til deg :)

    SvarSlett
  4. Wow, det ble veldig bra! Så smart å sette skrift på kommodeskuffene, denne ideen tror jeg jammen jeg stjeler om det er greit ;).

    Et tips til trege gamle skuffer; gni stearin på sidene, dette får dem til å slutte å "lugge".

    God Helg!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for tips til komodeskuffen! Det må prøves!! Skal dere lage sjablonger er det veldig lurt å kjøpe seg en sprayboks med sjablonglim å spraye på sjablongen. Da ligger den stille mens du maler ;0)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥