onsdag 13. februar 2013

Prosjekt påske!

Målet er å få ferdig Marius-genser til samboer til påske, det var igrunn ett ganske så enkelt mål.  Jeg hadde jo planene klare om å strikke med rund sal å minst mulig montering... Heeeelt til han hadde fått nys i at det finnes oppskrift på hettejakke!! Da ble planene endret.... 

Hettejakke blir det, men det krever jo MYYYYYE mer montering! Får mase litt på mamma å prøve å gjøre det mest mulig på egenhånd, så får vi se hvordan det går.... (jeg er ikke 100% stødig på montering med sying, klipping osv.) Fargene har han selv valgt ut, koksgrå med hvitt mønster og blå som kontrastfarge.


Nå har jeg strikket rundt og rundt og rundt i en liten evighet i ensfarget, så da jeg endelig kunne begynne på mønsteret for ett par dager siden var det nesten en liten høydare! Hihi! I går kveld ble bolen ferdig, så nå er det klart for å begynne på ermene! Forrige gang jeg gikk ut i permisjon lagde jeg VM genseren til han, men denne gangen er det MARIUS som er tingen. 


Så gjenstår det bare å se hvor langt jeg kommer på hettejakka før det blir fødsel og jeg blir mer opptatt med andre ting enn strikkepinnene! Får vel bare legg inn ett ekstra gir og strikke ermene i rekordfart....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥