søndag 23. oktober 2011

Julegave

Åjåjåj! Først må jeg begynne med å fortelle at forrige innlegg var mitt innlegg nr. 400! Åsså er det snart bare 2 mnd igjen til julaften!

Etter å ha sett en kjempefin genser som vår gamle nabo hadde strikket fikk jeg blod på tann... Hun hadde strikket en sjikkelig fin barnegenser med rundfelling (genser med rund sal). Jeg måtte bare prøve meg på en slik en jeg også! Tenkte at dette måtte være midt i blinken for meg siden jeg ikke kan å montere en "vanlig" norsk genser! Å da slipper jeg å plage mamma med montering...Fant desverre ikke den samme oppskriften som Randi hadd strikket, men fant en annen jeg synes var veldig fin. På tirsdags kveld begynte jeg så smått & i dag ble jeg faktisk helet ferdig! Åsså så enkelt det var når det bare var å feste tråder & sy sammen 9m under armene! Dette ga mersmak! Tror det må bli flere slike gensere :0D

Må bare legge til at den oppskriften ifra sandnes var dårlig! Rett og slett dårlig! De har tydeligvis ikke kontrollert oppskriften før de gikk i trykken... Mønstere stemte ikke åverens med fellingen & maskeantallet! Arrg :0/ Holdt på å telle meg ihjel for å finne riktig løsning på fellinga for at mønsteret & maskeantall skulle gå opp!  

UANSETT! En julegave er FERDIG!
(og jeg er storfornøyd med resultatet)
Håper bare mottaker blir like fornøyd...

 (Nå ser jeg at jeg faktisk har klart å ta bilde av baksiden av genseren....)
Produkt nr. 76 - Genser strikket i rundfelling str. 4 år
Garn: Falk
Pinner # 3 & 3,5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥