torsdag 6. september 2012

Deilig lue!

Lua ble ferdig med litt flaks! Viste jeg hadde ett nøste med Tynn Alpakka fra DSA liggende, gravde det fram og begynte å strikke! So far, so good! Enkel oppskrift og lue i str. 1-2 år på pinne # 4 går jo susende fort!
 
 
Så begynte fellinga og jeg begynte å gå tom for garn! Tyipsk! Klarte jo selvfølgelig å bruke litt mer enn det var beregnet i oppskrifta! Kriseløsningen ble å rekke opp ett smetteskjerf jeg strikket for LENGE siden. Det har bare ligget i skuffa og ble aldri brukt, så det ble offret for lua! (Lykkelig for at jeg kom på den løsningen)
 
 
Lua måtte prøves på tur til barnehagen i dag! Den passa perfekt og også så god passform rundt ansikte da!! Lilleknerten var ikke helt våken og nektet å gi fra seg smukke & koseklut for fotografen, så da ble det heller ett lykkelig øyeblikk med kosen & smukken på morgenkvisten ;0)
 
Lille sjarmisen vår <3 mamma-lykke="mamma-lykke" p="p">
 
Produkt nr. 43 - Lue med pomponger str. 1-2 år
Garn: Dobbel tråd Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka
Pinner # 4
 

 

3 kommentarer:

  1. Hei og god helg i stua.

    Kjempefin lue som jeg godt kunne tenke meg å strikke. Men jeg finner den ikke hos Du Store Alpakka... Er det der du har henta oppskriften?
    Er det mulig at du kan dele den med meg om så?

    Vennlig hilsen
    Beate =o)

    SvarSlett
  2. Oppskrifta er ifra ei bok utgitt av gyldendal, den heter "strikking" kjøpte den på rema1000 :-)

    SvarSlett
  3. Så fin lue! Denne oppskriften har jeg også, så tror jeg må få strikket den. Veldig søt :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥