torsdag 16. desember 2010

Sjokoboller

I går hadde jeg endelig litt energi! Har som oftest måtte sove 2-3 timer på ettermiddagen, men i går var det litt energi igjen da jeg kom fra jobb. Jeg heiv meg rundt med det samme og dro ut for å handle litt & rett hjem for å begynne på middagen! Mens middagen sto i ovnen slengte jeg sammen en dobbel posjon med sjokoboller! Mmmm... Disse er farlig gode! Litt godt må man jo ha i jula ;0)

Slenger med oppskriften her så du også kan lage litt julegodt om du vil!

Sjokoboller (Enkel posjon)
4dl  lettkokt havregryn
3dl sukker (helst finkornet)
200gr mykt smør, jeg bruker soft flora
4ss vaniljesukker
4ss bake kakkao
4ss kaffe

* Bland alt godt sammen
* Rull små kuler (klinkekule str. er stort nåkk, disse er mektige)
* Rull i kokkosmasse
* Sette kjørlig (mine står i matboden eller kjøleskap)



2 kommentarer:

  1. Det hete ikke sjokobolla, men negerbolla :D Iallefall i Sverige :P
    //Ann-Sofie

    SvarSlett
  2. Hei Ann- Sofie!
    Ordet neger er vist nok betraktet som rasistisk og er ikke leger akseptabelt å bruke i Norge... Bla. har pappa'n til Pippi langstrømpe, som tidligere var Negerkonge på Kurrekurreduttøya, nå blitt omskrevet til å være sydhavskonge...

    Kall bollene hva du vil, godet er de værtfall ;0)

    Kjerstin

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥