fredag 30. mars 2012

Spisslue med stjernehals

Mått bare prøve meg på en slik spisslue til prinsessa vår! Tanken var at den skulle matche oslo- anorakken jeg strikket til henne, så da var det bare å ta ett dypdykk å finne fram det samme garnet.

Strikket først lua/m hals slik som strikkepinnen har gjort, men da ble den så trang i overgangen mellom lua & halsen at jeg fikk den nesten ikke på! Og halsen bare ballet seg sammen! Mottakeren så ikke helt fornøyd ut hun heller....
(skeptisk Mamma!)
Så da rekket jeg opp og lagde en selvkomponert stjernehals istede. Denne ble nesten litt vid, men det får gå! Jeg rekker IKKE opp en gang til! Halsen la seg hvertfall mye bedre enn på første forsøk. Nå slipper hun å få kald trekk i nakken og i halsen. Halsen ser kanskje litt knapp ut på bildet, men det kommer jo en jakke eller lignende over, så da blir det tett nok ;0)

Produkt nr. 18 - Spisslue med stjernehals str. 6-12 mnd
Garn: Abuelita Tjukk Merino
Pinner # 3,5 & 4
Heklenål nr. 3,5



2 kommentarer:

  1. Så søt hun er den vesle tulla! Og lua ble jo fin til henne, smart med stjernehals.

    Riktig god påske!

    SvarSlett
  2. Nååh! Den var jo skikkelig søt da :))

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥