fredag 30. april 2010

Snart helg

Bare noen timer igjen på jobb nå så blir det helg på meg også! Sto opp i rett tid i dag og startet dagen med en forfriskende dusj før jeg dro på handel. Mat må man ha så det ble noen hundrelapper på Prix, og siden det er 1.mai i morgen måtte jeg innom en blomsterbutikk for å kjøpe noen fine blomster til å ha ute. Var en snartur innom Europris også, men fant ikke noe annet av interesse enn 2 norske flagg! (bilde kommer i morgen)

Dro hjem å plantet blomstene & ryddet litt rundt huset før svigerfar med madammen kom en tur innom. De hadde med en del gamle ting og tang som vi fikk (får legge ut bilder av de også i morgen) og ble med meg på Hamos en tur med ett lass hageavfall... Vi har nemlig klipt ned de to stooore nyprose buskene som stå på baksiden av huset! Disse var knyttet opp mot husveggen og hadde begynt å vokse seg inn i luftinga under taket, så disse ble det gjort kort prosess på....

 Ser veldig fint ut med store rosebusker, men vi skal beise huset, så da blir det veeeldig upraktisk å ha disse oppetter veggen. Vokser jo uansett verre enn ugress så vi satser på å holde buskene på en meters høyde! (Bildet er fra i fjor, plena er ikke i nærheten så grønn å fin nå!)

Nå er huset nesten ferdig vasket med kraftvask og behandlet med sopp & algedreper! Best å gjøre sjikkelig forarbeid når man først skal beise hele huset... Så nå håper jeg værmeldinga tar kraftig feil i helga, så jeg kan begynne med beisinga istede for å være innendørs!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥