tirsdag 9. oktober 2012

Barneskjerf & litt diverse...

Jeg har prøvd meg på noe helt nytt; Scallops! Kanten rundt er faktisk strikket, ikke heklet slik som det kan se ut med første øyekast! Jeg hadde igjen endel garn fra koseteppet jeg lagde og måtte bare prøve denne metoden. Heldigvis har jeg ei kjempegod venninne som strikket ett først med engelsk oppskrift, så da jeg skulle prøve var hun så snill å oversatte den til norsk for meg!


Produkt nr. 48 - Barneskjerf
Garn: Dobbel tråd babyull fra Viking
Pinner # 5
Kjærest var på kurs i Trondheim forrige uke, og jaggu kom han hjem med en gave! Må si jeg ble overrasket og VELDIG fornøyd! Skjeldent han kommer på å kjøpe noe uten å ha fått beskjed om det på forhånd... Rammen passet helt perfekt hjemme hos oss! Nå er det bare å finne passende bilder å ha inni!

Snille kjærest'n min!

Må hive med ett bilde av hagehortenisan også, som endelig blomstrer... Det er vel første gangen den har fått nok vann til å blomstre... Jaja, noe godt kom det vist utav en kald & våt trøndersommer!



...og blomstrene på trappa vokser og gror! Lurer bare på om eføyen tåler å overvintre ute eller om jeg bør ta den inn?



4 kommentarer:

  1. Dette skjerfet tenkte jeg også å prøve med på. Det er så nydelig!

    Eføyene min har ikke klart å overvintre så jeg har kjøpt ny hvert år... Jeg ville nok tatt inn din som har blitt så stor og fin :-)

    SvarSlett
  2. Fin blogg Kjerstin :) Arig å følge med. Jeg lurer på om du vil røpe hvor ramma er kjøpt. Den var utrolig fin! Berit Skogvang (Ustad)

    SvarSlett
  3. Hei! Husker jammen ikke om jeg svarte deg angående uglevottene. Det finnes nok bare mønster på engelsk som jeg vet om, men det er veldig lett å strikke etter det...
    Lykke til..

    Koselig blogg du har :)

    SvarSlett
  4. Nydelig skjerf:)


    Hilsen navnesøster Kjerstin:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥