lørdag 13. oktober 2012

Marius med vri!

Noen blir kanskje både sinte og irriterte når jeg kaller denne genseren for Mariusgenser og jada, jeg vet mønsteret er beskyttet og alt det der. MEN, dette er en Marius med vri! Lillesøster har nemlig spesialbestilt seg genser med sprellemannen til Norges Bygdeungdomslag (NBU)! Sprellemann mønsteret har hun tegnet selv, resten er fra det originale Marius mønsteret.
 
 
 
I helga går årets nest største NBU-arrangement av stabelen i Melhus - Høstarrangementet og genseren er strikket til dette formålet. Ca. 1 min etter at genseren var ferdig dampet sto mottakeren i stua og prøvde den på seg! Jeg kunne puste lettet ut, genseren satt helt PERFEKT!  Her har jeg strikket som en gal! Det tok ca. 3 hele dager fra start til slutt! Kan ikke si jeg fikk gjort så mye annet enn å strikke disse tre dagene.... men ferdig i tide ble den! Heldigvis!!
 
Klar for NBU's høstarrangement!
 
Produkt nr. 49 - NBU Marius genser, Dame str. S
Garn: Grå og grønn i Mitu, det lilla er strikket i Falk
Pinner # 3 & 3,5
 

3 kommentarer:

  1. Hei og takk for hilsen og korrigering.
    Har fått rettelser OG strikket mønsteret selv en gang til nå. Retter oppskriften i løpet av dagen. Men takk for at du ville hjelpe!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Denne var jo fantastisk! Utrolig hva man finner på Google bildesøk :) Hils Maren Marie :)

    - Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Denne var jo helt fantastisk! Utrolig hva man finner på Google-søk. Hils Maren Marie.

    - Inger J.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥