fredag 19. oktober 2012

Varm på føttene

Samboer er stort sett alltid kald på føttene, til tross for at han har endel ullsokker. Men da jeg var i buikken og fikk øye på det nye garnet fra Viking... ble det med hjem... Ganske så praktisk å bare drasse rundt på 1 nøste igrunn! Den største fordelen må være mindre trådfesting, med 150g i en lang tråd istede for fordelt på 3 nøster blir det betydelig mindre ender som skal festes!
 
70% ull og 30% nylon gjør at sokkene blir slitesterke!

Ferdig strikket!
 
 
Det var en oppskrift inni magebandet på nøstet, men jeg strikket helt "standard" sokker med god gammeldags skolehel. De sitter godt på foten selv om de ser litt merkelige ut når de ligger flatt på gulvet!
 

Da var sokkene på plass hos sin nye eier
 
Produkt nr. 52 - Ullsokker str. 42
Garn: Viking Raggen
Pinner # 4
 
 

3 kommentarer:

  1. Artig å se. Du strikker sokker på sammen måten som meg, og jeg lærte det på skolen på 50-tallet! Synes ikke de ser det minste rare ut der de ligger, og på føttene sitter de som et skudd! Heldige mannen din! Han setter nok pris på nye, fine sokker også vil jeg tro.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det er stor sjangs for at sokkene er strikket samme måte som deg ja Ingunn! Jeg har lært det av mamma, som har lært av sin mor ;0) Man finner ikke en annen oppskrift som sitter like godt på foten!

    SvarSlett
  3. Jeg strikker også skikkelig "lesta",samtidig så skryter jeg av Viking ragg.Så mykt og godt garn.
    Har strikket bruksgensere i dette garnet,og de ble myke og fine.
    Tenker det er en som er god og varm på føttene nå ;-)

    Ha en flott helg.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥